Świece zapachowe nadają mieszkaniu przyjemny klimat i piękny zapach. Te dostępne w sklepach potrafią jednak zaskoczyć swoją ceną. Na szczęście w szybki i tani sposób możemy zrobić je sami. Świeca nie tylko będzie miała nasz ulubiony zapach, ale także niepowtarzalny styl. Taki pomysł świetnie sprawdzi się również jako prezent dla bliskich. 

Ja postanowiłam zrobić swoje, bo zdecydowanie jestem świeczkowym maniakiem. Do tego pomysłu przekonała mnie też cena materiałów - cały potrzebny "osprzęt" kosztował jedynie około 20 złotych (wszystko znajdziecie w asortymencie sklepów internetowych np. tutaj).  


Niezbędne materiały:

  •  Parafina (można kupić gotową lub stopić świece, które mamy w domu)
  •  Knoty do świec
  •  Barwniki
  •  Olejek eteryczny
  •  Słoiki
  •  Etykietki tablicowe
  •  Sznurek do dekoracji



Krok 1 
Parafinę z barwnikiem wsypujemy do misy i podgrzewamy, umieszczając naczynie w garnku z gotującą się wodą. Pozostawiamy do całkowitego rozpuszczenia, a następnie chwilę ostudzamy. Dodajemy olejek eteryczny (ilość zależy od indywidualnych preferencji) i mieszamy.


Krok 2
W słoiku umieszczamy pionowo knot, wspierając go słomką lub patyczkiem u góry. Wlewamy rozpuszczoną parafinę i pozostawiamy do zastygnięcia.


Krok 3 
Słoiki ozdabiamy i podpisujemy. Rozkoszujemy się pięknym zapachem w całym domu.



Parafinę zabarwić możemy naturalnymi barwnikami lub pozostawić białą. Ciekawym pomysłem będzie udekorowanie gotowej świecy elementami kojarzącymi się z jej zapachem, np. ususzonym plasterkiem cytryny lub laską cynamonu.


Co sądzicie? Muszę przyznać, że efekt przerósł moje najśmielsze oczekiwania. Nie dość, że słoiki wyglądają świetnie to jeszcze naprawdę pięknie pachną! 
Pozdrawiam, 
Maja